Taryfikator mocno poszedł w górę od 1 stycznia 2022 roku. Jak to wpłynęło na mandaty za nielegalny tuning, z którym polskie prawo już od wielu lat stara się walczyć? Przekonaj się!
Tuning to kwestia sporna, jednym się zmiany podobają – innym nie. Dla prawa nie ma jednak większego znaczenia estetyka, a nawet delikatnie większa moc, a przede wszystkim bezpieczeństwo. Nie bez powodu seryjne auta pozbawione są wystających krawędzi na zderzakach czy ciemnych szyb z przodu, które po bokach muszą mieć przepuszczalność światła 70%, a z przodu 75%. Nie można zapominać o wydechu, który często jest dodatkiem do tuningu – nie może być zbyt głośny. Pamiętaj więc o tym, gdy się na niego decydujesz. Co więcej, felgi nie mogą być większe niż maksymalny zakres opisany przez producenta auta. Obniżanie prześwitu auta to także często wykonywany zabieg – pamiętaj, że przez to możesz zmienić zbieżność kół. Udaj się więc do diagnosty, zanim zostaniesz przyłapany przez kontrolę drogową.
Zdj. główne: Sven Verweij/unsplash.com